Koszt strony internetowej – co się na niego składa?

Elementy składowe kosztorysu strony www

Kosztorys strony internetowej zależeć będzie od wymagań i potrzeb klienta. Jeśli potrzebuje on bardzo rozbudowanej strony, z mnogością dodatkowych funkcji, to kosztorys będzie zawierał sporo elementów. Sprawdźmy, co składa się na cenę strony www, pamiętając, że nie wszystkie poniższe elementy występują w każdym projekcie.

·       -Typ strony internetowej oraz liczba zakładek. Główna część kosztu wykonania strony www zależy do tego, czy ma być to tzw. one pager, czyli jedna strona z przesuwającymi się działami czy strona rozbudowana zawierająca zakładki, które mają oddzielnie przypisane adresy url. Dodatkowo, ważne jest, ile tych zakładek ma się znajdować. Jeszcze inaczej będzie się przedstawiał koszt wykonania sklepu internetowego, zwłaszcza, gdy zawiera on setki produktów. Podobnie sprawa ma się z portalem www o wielu działach i rozbudowanej treści – artykułach, newsach itd., gdzie jest możliwość zarejestrowania się użytkowników, komentowania przez nich treści czy wykupu dostępu premium. Takie strony to już wyższa szkoła jazdy, a koszt ich wykonania jest znacząco większy niż koszt zrobienia zwykłej strony-wizytówki danej firmy.

 

·      -Przygotowanie grafiki na stronę. Można mieć stronę z prostą grafiką, bez detali, wykorzystującą gotowe szablony czy bezpłatne zdjęcia stockowe. Jeśli jednak strona zawiera unikalnie przygotowaną grafikę lub zdjęcia lepszej jakości z płatnych baz, jej koszt wzrośnie.

 

·         -Dodanie funkcji CMS. Panel administracyjny CMS pozwala klientowi samodzielnie edytować treści na stronie. Koszt strony z dodanym CMS jest wyższy.

 

·         -Dodanie bloga. Załączenie do strony bloga, na którym właściciel samodzielnie dodaje treści, także zwiększy koszt strony internetowej.

 

·         -Dodanie galerii zdjęć. Niektóre branże potrzebują galerii zdjęć prezentującej wykonane projekty na stronie www – dodanie takiego zbioru może wpłynąć na cenę, zależnie, czy galeria ma być bardzo obszerna oraz czy ma być stałym zbiorem, czy właściciel chce mieć możliwość jej samodzielnej późniejszej edycji.

 

·         -Dodanie portfolio. Rozbudowane portfolio stanowiące oddzielną zakładkę zwiększy cenę wykonania strony www.

 

·       -Dodanie katalogu produktów i usług. Podobna sytuacja jak z portfolio. Cena dodania takiej zakładki z produktami będzie zależeć od liczby produktów, ich podziału na kategorie czy subkategorie, ilości grafiki lub liczby zdjęć dodanych do opisów produktów itd.

 

·         -Wykonanie różnych wersji językowych. Każda kolejna wersja językowa strony internetowej to dodatkowy koszt.

 

·        - Integracja strony www z kanałami social media. Połączenie strony www z kanałami social media jak Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, a także z aplikacją Google Maps to następny element wykonania projektu, który zwiększy jego cenę.

 

·         - Przygotowanie wersji na urządzenia mobile. Strona musi być dobrze dopasowana do urządzeń mobilnych, aby poprawnie się na nich wyświetlała.

 

·      -Przygotowanie sklepu internetowego zintegrowanego z innymi usługami. Sklep internetowy najczęściej jest zintegrowany z system wystawiania faktur albo usługami kurierskim. Połączenie tych aplikacji oraz automatyzacja całego procesu zakupowego to znaczący składnik wykonania sklepu e-commerce.

 

·         -Optymalizacja strony pod względem SEO. Na życzenie klienta strona może być zoptymalizowana pod względem wyszukiwarki Google i podanych słów kluczowych.

 

 

Potrzebujesz nowej strony internetowej? Zgłoś się po wycenę twojego projektu – Inprox chętnie pomoże! Jesteśmy firmą IT: Gdańsk, Gdynia i Sopot to obszary naszej działalności. Napisz do nas, jeśli potrzebujesz strony internetowej!